torsdag 24 mars 2011

Hjärnkoll, eller inte..

Jaha. Här sitter jag hemma i Åkerby när jag istället skulle ha varit i Luleå och pratat om kommunikation på konferensen Hjärnkoll. Typiskt att min mage leker tvättmaskin eller något liknande just nu. Kände mig lite dålig i måndags, den dag jag åkte hem från skånefamiljen, så nu har jag väl lyckats smitta ner dem också... Var på jobbet i tisdags och det var kanske inte det smartaste jag har gjort men det är inte alltid så självklart att veta om man är nog dålig för att stanna hemma. Onsdag blev hemmadag eftersom jag inte kunde äta annat än hälsofil och goda bakterier, det innebar att jag inte kunde göra min presentation till konferensen färdig utifall att jag nu skulle bli frisk till idag. I morse kändes det som att jag hade kunnat jobba men några timmar senare inser jag att jag ska vara hemma. Kan inte göra särskilt mycket utan att bli väldigt yr i mössan och det kanske inte hade varit helt enkelt att stå och prata i 45 min plus ett kvällspass...
Jag ska ta vara på den oplanerade hemmatiden istället. Synd att det är riktigt aprilväder ute, blåser en hel del och rätt som det är yr snön utanför fönstret. Men det går ingen större nöd på mig. Nu ska jag bara ladda magen med lite mat så tror jag att yrseln försvinner och sedan är jag fit for fight igen hoppas jag. Ska snart till Piteå och prata om kommunikation...

Men nu fick jag lite extra möjlighet att hålla i virknålen! 
Don't worry, be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!