söndag 3 april 2011

Brevkompis

Sommaren  2010 fick jag äntligen tillfälle att träffa en brevkompis som jag haft i många år. "Brevkompis" är nästan till att ta i, jag har varit urusel på att skriva den senaste 10 åren... Men vi har i alla fall haft sporadisk kontakt och Lotta har varit bättre än mig på att höra av sig, hon har inte gett upp.
Det började med en artikel i tidningen Allas för många år sedan. Det var på den tiden jag hade firma och bl a sålde material, och tillverkade en del,  textila leksaker och tillverka leksaker är precis vad Lotta gjorde och fortfarande gör. Varje sommar har hon och några andra hantverkare en sommarbutik som ligger i Hällevik, alldeles vid havet (Blekinge). Extra roligt i kontakterna med Lotta har varit att vi haft en hel del gemensamt både yrkesmässigt och privat, och den där alldeles speciella känslan "att man känner någon som man aldrig har träffat" har funnits där. Så det var verkligen roligt att till slut få träffa min blekingevän!
Det var inte helt lätt att få tag i Lotta, på hemadressen var det ingen som öppnade och när jag testade de mobilnummer jag hittade hamnade jag hos en dotter som bor på en helt annan plats i landet men hon kunde guida oss till affären och sa att om vi har tur så finns Lotta där. Och det gjorde hon! Hon hade alltså ingen aning om att jag var i faggorna så det var en förvånad Lotta som tog emot.
Klicka här så kan du läsa en artikel om Lotta.

Lotta utanför affären i Hällevik.

 
Lotta och delar av hennes produktion.
Tror att Emils mask finns med här (den följde alltså med mej från affären).

I butiken finns en hel del annat, slöjdat av olika hantverkare.

Brevkompisar i samspråk.

 En hustomte följde med hem till oss men den här stannade i Skåne där vakar han över köket hos min skånefamilj än i dag.

Nu ska jag maila till Lotta och be henne läsa min blogg.
Ha det gott!
kram till Lotta!

1 kommentar:

  1. Vilken mysig affär Lotta har, mycket att botanisera runt i...jag förstår att ni har ett och annat gemensamt! Kul med "återfådda" gamla vänner!
    Kram från en annan gammal vän!
    Vår i luften...ta ett djupt andetag! Njut...

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!