måndag 16 maj 2011

Black and white

eller: Exotiska norr kanske?
De senaste dagarna har vi haft besök av olika slag,  t ex av en vit ren. Den stannade inte så länge vilket nog var tur för både den och oss, Nemo hade nog inte uppskattat besöket.

Foto: Sara B. Selberg

Och det svarta står den svarta svanen för, visserligen inte på besök på vår gård, men inte så långt bort. Innan jag såg denna hade jag ingen aning om att det finns svarta svanar. Men nu vet jag.
Och visst är det en skönhet!

Foton: Nils-Gunnar Nilsson  (Tack för "lånet"!)

1 kommentar:

  1. Roligt att du är tillbaka...jag har saknat dina inlägg...förstår att du har haft viktigare saker för dig!
    Jag ser att den svarta är kvar, har du pratat allvar med honom/henne och påtalat vikten av att stanna kvar över midsommar?
    Jag kommer som ett skott!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!