söndag 15 april 2012

Knäppt var det här!

Jag har blitt med kamera... En riktig kamera alltså. Eller ja, riktig om den som håller i kameran kan hantera den.
Passade på när Rajala hade ett endagserbjudande.
 Har tidigare fått ett objektiv, och fått låna ett annat, av min fotograferande kompis Gertie.
Så småningom blir det specialdrillning med henne är det tänkt. Men innan dess bör jag ju klara det mest elementära så nu är det till att läsa den medföljande tjocka manualen och leka lite. 
Man lär genom att leka! Så sant så sant.

För övrigt så träffade jag Gertie igår när hon var till Boden för att inspektera konsthallen där hon ska ha utställning snart. Vernissagen är den 2 juni så från och med då och en tid framåt kan ni titta på en del av hennes foton där. Ni hittar många foton i hennes fotoblogg också.

**********************

Ute snöar det, mannen är ute och skottar så att jag ska ta mig uppför vägen imorgonbitti när jobbet väntar. 
Våren har tagit lite paus men så skönt det är att det är ljust, dagarna börjar bli ordentligt långa. 
Nu ska jag läsa manual och lära mig en eller annan funktion...
Vänta bara Gertie! Snart är jag på G.

Snöig söndag på er alla!

7 kommentarer:

  1. Kul vännen och lycka till med underverket! Detta klarar du som en dans, teknikfreak som du är...haha!? Det kanske blir du som har utställning nästa gång!
    Och du, här har det kommit en dm snö, tur att Bodenresan var igår, idag hade man knappt kunnat urskilja några svanar...vittivittvitt, eller!?
    Ha det gott, hoppas att du kommer hem till vernissagen!
    Kramkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog du den fina nypublicerade svanbilden igår eller?? Älskar den bilden! Kram!

      Radera
    2. Yes! Bra dag igår! Kram!

      Radera
  2. Vi har varit o grattat sonen din, en eftermiddag med fullt ös! Maken har intagit ryggläge en stund och jag... ja jag gick en runda med dammsugaren. Ungefär vad man orkar med. Den där Emil alltså! Har väl aldrig haft hjärtat i halsgropen så ofta som i dag! Välkommen ner snart!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur ni är på plats och grattar...
      Och den där Emil! En virvelvind har flyttat in i Norrvidinge! Men nu kan han ju svära så det blir nog ordning på honom också. (Får jag sova någon natt hos er om det kniper med farmororken? Jag kan dammsuga!) Kram!

      Radera
  3. Uj då, nu blev jag avundsjuk. Men grattis till nya plåtmaskinen! Vad beträffar vädret, så hade vi t.o.m. här på Åland SNÖSTORM igår! 14 april!! Men lika fort som det kom försvann det. Idag har det varit en strålande vårdag med sol, fågelkvitter och nästan varma vindar. Det FINNS hopp om livet :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är avundsjuk på det där med vår... Men, men, solen lyste på oss senare delen av eftermiddagen så det ordnar sig nog i år också. Det är inte kul när vi får mer snö nu.

      Radera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!