lördag 4 juni 2011

Vardagslunk

Vi har kommit hem, allihopa välbehållna. Det enda som skiljer är nog färgen, vi har lagrat lite sol i skinnet..
Alltid skönt att vara hemma igen men jag saknar värmen och poolen... Min och syrrans lägenhet var väldigt bra placerad, inte mycket mer än solstolarna skiljde oss från vattnet. Roligt att umgås med systrar och alla barn, stora som små. Men nog hade det varit ÄNNU roligare om även mina hade varit där. Saknade såklart en Abbe och en Emil särskilt mycket. Jag återkommer till resan, ska lägga in bilder. Idag är det en sådan dag då solen gömt sig bakom molnen och just nu blåser det väldigt mycket så kanske det blir lite mer datortid idag.
Dagen vi åkte hem for jag direkt till jobbet, hann med eftermiddagspasset. Jag brukar tycka det är häftigt att stiga upp i Skåne för att åka till jobbet men det är ju ingenting... Skönt att det var en "trasig" arbetsvecka. I onsdags fick vi besök av en kompis från "cairntiden", pratade en massa minnen från utställningstiden och förstås en massa annat prat. Riktigt trevligt! I går, fredag, sken solen och jag bestämde mig för att ta ledigt och njuta av solen på hemmaplan.
Syrrans son tar studenten om en vecka och ikväll är det bal och tillhörande beskådan på Kvarnängen före balen. Ska nog åka och kolla lite och sedan ska vi till andra systern på middag och presentlämning eftersom ingen ville ta med hennes present till Cypern.. Syrran tyckte att hon åkt bort från kalasfix men har man två systrar så har man.   GRATTIS igen Magga! Ses snart!

Nu är bloggen uppdaterad så nu står jag inte längre nästan längst ner på svårdotterns blogglista! =)

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem ! så skönt du måste haft det. Ja,idag är det nästan storm...fy. Men vi har varit ute hela dan och donat i trädgården. Står huset o stugan kvar ? Grannens tak i stugan vid klinten blåste bort idag och det gick en tromb förbi som fällde massor av träd det såg hemskt ut sa han. Hej svejs

    SvaraRadera
  2. Vi vill också åka utomlands på semester! Fast Abbe och jag hade ju faktiskt ändå snöbollskrig i maj månad, det är inte fy skam det heller!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!