onsdag 19 oktober 2011

Hösttankar..

Såg att jag hamnat lååångt ner på svårdotterns blogglista så nu måste jag uppdatera!  =)
På veckorna händer inte alltför mycket, jobb och jobb, är ganska mörkt när jag kommer hem och genast har lusten att göra något minskat. Slår jag då igång TVn, eller ve och fasa datorn, så är det väldigt snabbt tid för godnatt. Har inlett ett projekt att röja bland papper och pärmar och det vill inte säga lite... Hela vardagsrumsgolvet är täckt av högar med pärmar och böcker. De ligger ganska bra där.
Men jag har faktiskt varit ute på några promenader igår och idag... i ösregn! Mannen har varit till Skellefteå så hundarna stannade här med mig och naturligtvis ska det vara skitväder. Men det går det också såklart men jag är glad det inte är alla dagar jag ska koppelrasta hundar. Det är inget jag saknar, bekvämligheten brer ut sig (tyvärr även bokstavligt!) och vet ni - latheten känns enbart härlig! Soffan med temuggen, tända ljus, varmt och skönt... Nu går jag i idé några månader!  Med ett kort uppehåll för att hälsa på barn och barnbarn! Snart!! =)

Min andra blogg, jobbloggen, fick uppmärksamhet i Facebook av Pedagog Stockholm och vips är det en rejäl ökning av besökare. Skoj! Vill du som läser detta titta in där så kommer du dit om du klickar här, men den är nog bara intressant för de som befinner i förskolans och skolans värld och förstås för alla som arbetar med personer med funktionsnedsättning av olika slag.

Fortsätter och tipsar om bloggar när jag ändå är igång. Här nedan är min fotograferande kompis Gertie, se hennes bilder, klicka här.

Gertie ställer ut på Bodens Konstgille 2-17/6.
Vi ses!

1 kommentar:

  1. Tack för reklamen kära vän!
    Jag hoppas verkligen inte att du gör verklighet av ditt hot om att gå i ide!?...nu kommer den häftigaste fototiden och då du...bara att börja kreéra, jag har ju sett och vet ju att du kan!!Jag ser fram emot systemkamerabilder på frost, is och massor med snö...ja, ja men snart så...
    Kram på dig och voffsingarna...och Geisha förstås!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!