söndag 17 juli 2011

Uppdatering

Har hunnit med en del efter Bjurholm. Jag och dottern har varit till Juoksengi och hälsat på moster och kusin Bitte med döttrar som var "hemma". På vägen dit stannade vi i Björkfors, min mammas hemtrakt, och fann en del intressant om hennes hemtorp. Återkommer till detta i ett eget inlägg så småningom. 

Eftersom vi inte var med på 1-årskalas (!) igår, lördag, åkte vi en sväng till mannens hemtrakter, besökte loppisar och hälsade på kompisar.
Mannen har en veckas semester nu och han inleder den med att jobba... När han klippt färdigt för dagen ska vi åka mot Piteå för att besöka Öppen trädgård. Ska bli extra roligt att besöka Wennstigs trädgård eftersom jag lärt känna Marianne lite genom jobbet och hon brinner verkligen för det här med trädgård. Jag njuter ju bara av att titta....

Det har varit reportage i olika trädgårdstidningar från Wennstigs trädgård, senast i Allt om trädgård (nr 9/2011 tror jag), och på nätet hittade jag ett reportage i Kyrknyckeln sid 3-5.
Snart dags att åka!
Ha det gott så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!