söndag 21 augusti 2011

Min sommar. Plötsligt händer det!

Det står ett växthus och förfaller på våran gård.
Många rutor har ramlat ur och många som sitter kvar är trasiga, det enda som odlas där är några hallonbuskar som tagit sig in, och så en väldans massa ogräs. Jag har länge haft en önskan om att få fint i växthuset. Inte främst för att odla utan för att kunna ställa in ett par stolar, ett bord, en ljuslykta och min loppisljuskrona... Sedan ska jag sitta där med en mugg kaffe och titta/lyssna på regnet. Eller nåt. Efter sex år har jag insett att det inte hjälper att vänta på Ernst eller Timell. Ingen annan heller för den delen.

Nu har det hänt! Projekt fixa växthus är inlett!
Med sonens hjälp har jag tömt det och jag hoppas ingen burit tillbaka allt nu när jag är borta..

Vet ni hur mycket som ryms i ett ganska ordinärt växthus?

En hel del!
I detta fall också många trasiga delar. Av glas.


Sonen plockar glas.

Då är det bara resten kvar... 

Till alla som tycker om/är bra på att byta rutor, gräva upp och fixa "golvet" plus lite av varje som det alltid blir, 
 ni är SÅÅ välkomna!
Jag bjuder på kaffe och uppmuntrande tillrop.
Och när allt är klart kan ni få provsitta, och lyssna på regnet. 

Tänk om det trasiga är fixat och ogräset är utgrävt när jag kommer hem! 
Som sagt: Plötsligt händer det.
?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!