lördag 17 september 2011

Ett gammalt fotografi

 Bilden fotograferade jag av från ett album som finns i  Kvarngården, Björkfors. 
Under bilden stod:
Plantskolan i Björkfors. Uppdrivning av tall- och granplantor. Sommarjobb för många.
Damen med vit kofta och vitt huckle är min mormor. En moster till mig ringde alldeles nyss och berättade att hon pratat med min morbror som sagt att han var med och jobbade där men han visste inte om han var med på bilden. Det är ju uppenbarligen en liten knatte som står bakom mormor, kanske det är Bror. Han berättade att han köpt jeans för sin lön, något som inte var populärt hos mormor som tyckte att han slösade pengar på ett par byxor - hur kunde han...?

Så roligt det är få historia till bilderna! Varför pratade jag inte mer med mamma och pappa om deras historia?
Tänk så mycket som hänt sedan de växte upp.
Vad har hänt sedan jag var liten? Ojoj... i vilken ände ska man börja?

1 kommentar:

  1. Gamla bilder, nya tankar...och visst ångrar man att man inte ville/orkade lyssna...en stor miss, jag minns att jag började intervjua morfar innan han blev riktigt dålig, men sen var det för sent, tyvärr!
    Vidare går vi i alla fall...på gott och ont!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!