lördag 10 december 2011

Makrovirkat

Nu har jag plockat fram den största virknålen och virkar snöstjärnor modell större.
Mönstret hittade jag i en annan blogg, Fru Albertssons närmare bestämt.

Om du väljer mattrasor så funkar stjärnorna utmärkt som grytunderlägg men mina ska nog få hänga därute.

Nu ska det bli äppelkaka, mannen har väntat länge på den nu.
Ha det gott!

Tillägg:
Fru Albertsson själv såg min makrostjärna i Facebooks virkgrupp och ville gärna ha en bild där hela stjärnan syns så här kommer en sådan! Jag har gjort en större och en mindre och med hjälp av värmeljuset ser du hur stor den stora stjärnan är.
Jo, de är ganska fina! Synd bara att det är jobbigt för händerna att virka med mattrasor, får väl se hur många jag får ihop. Men eftersom jag har många andra projekt på gång får jag väl varva lite.
NU ska det bli den där äppelkakan...

1 kommentar:

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!