måndag 26 juli 2010

Betraktelse 1


Har äntligen tagit mig för att säkerhetskopiera och spara foton! Så här ser räddaren i nöden ut. För ett tag sedan fick min lilla dator nog, det gick inte att starta den och där gick jag i några veckor o ojjade mig över alla bilder som förmodligen (enl killen i affären) gått förlorade eftersom jag inte dubbelsparat... Till råga på allt låg denna räddare fint i sin förpackning därhemma, inköpt för ett bra tag sedan men oanvänd. Men nu är den som sagt i bruk och alla foton från lintottens första två år därmed räddade. Hoppas jag.
Det här med att läsa instruktioner är intressant. Jag brukar inte ha tålamod att läsa utan jag vill kunna på en gång. Detta görs dock med blandat resultat. Denna gång föresatte jag mig att jag skulle läsa först. Här följer några utdrag ur användarhandboken till min externa hårddisk.
"Genom att följa anvisningarna/... /blir den externa hårddisken S2 både enklare och roligare att använda".
Bara det gör det ju värt att läsa!
"Det är viktigt att läsa och förstå..." De begär inte lite. Vad vet de om min kapacitet?
Det sket sig när jag läste att hårddisken "levereras färdigpartitionerad...."!
"Läs informationen noggrant och använd produkten ändamålsenligt." Vad ska jag annars använda den till? Grytunderlägg? Tips mottages!
"Tappa inte eller vält hårddisken medan den används."
Men annars gör det inget eller...???
Och viktigast: De varnar för att tillverkaren inte ger garantier för data som lagras på hårddisken och inte heller tar de något ansvar för psyksikt lidande...
Det kanske är säkrast att packa ner min S2 i förpackningen igen. Men så var det ju det där med lintotten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!