söndag 20 november 2011

Tiden går väldigt fort!

Förra helgen var jag i Skåne och för två veckor sedan i Göteborg. Min känsla för tiden som gått sedan dess stämmer inte med verkligheten... Det känns som att det är läänge sedan jag var där! 
Här är några fler bilder från Tjolöholm där jag och Peter var för två veckor sedan. 


Denna vecka har det varit jul(marknad) på Tjolöholm. 
Får försöka passa in Göteborgsbesök lite senare än i år.
Nu sitter jag hemma i Åkerby, har satt upp julgardiner i två fönster och några fönster till står på tur men det blir inte värsta julstöket här inte. Men lite. Jul är ju ändå jul och det är roligare att göra jul än att städa bort den vilket jag påminner mig om nu när det är dags. 
Jag sitter faktiskt och jobbar så här på söndag, inget att vara stolt över men jag ska föreläsa för pedagoger som läser specialpedagogik på universitetet på onsdag och för att hinna så är det en del hemmajobb som gäller. 
Igår, lördag, var jag och mannen på första julmarknaden för i år (första för vår del i alla fall). Den var i Öjebyn och det är en ganska trevlig marknad. Det var väldigt mycket folk och jag fick ingen tomtegröt - den var slut! Och kallt blåste det. Långkalsongerna hade premiär för denna säsong, på mina ben igår!

Tjolahopp alla som råkas titta in!

2 kommentarer:

  1. Ja, tänka sig vad tiden går, inte länge sen du var här heller! Trevligt att se dig i bloggvärlden igen...och väldigt fina bilder från Tjolö...
    Kram på dig
    och hälsa man, katt, hundar mfl.

    SvaraRadera
  2. Du vår väl komma på vävstugans julmarknad nästa söndag och äta julgröt.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!