lördag 2 oktober 2010

Gevalia! När du får oväntat besök.

En lång tids hemlighetsmakeri är över och vi lyckades! Familjen Selberg-Billquist var totalt ovetande om min ankomst. Albert, som väntade på att morfar skulle komma, mötte vid dörren men när han såg mig vände han och det gick en stund innan han kommenterade att det var farmor som kom... Och detsamma gällde hans mamma, hon vände också vid dörren och gick in och ropade på Niclas. 
(Undrar om det var att jämställa med ett rop på HJÄLP!?..)
Emil sov, helt ovetandes om uppståndelsen, och han har inte varit särskilt brydd sedan heller men han gråter inte direkt han ser mig i alla fall. Alltid nåt!
Albert blev nästan lite chockad av farmors plötsliga uppdykande.
Men "chocken" var väldigt kortvarig. Albert sken som solen när han hörde att farmor ska stanna och genast intog han chefsrollen (eller trollchefsrollen). 
Han har kört med farmor hela eftermiddagen. "Sitt här farmor, Ät nu! Kom tillbaka NU!, Måla här, Farmor ska sova med Abbe, du får inte gå ner!, Läs... " 

Trollchefen

Men jag har också fått massor med kramar och pussar! 
Kul att vara här men även tiden innan har varit ganska rolig... 
Mormor Karin, som för längesedan lovade hjälpa mig genomföra detta, har haft det lite besvärligt emellanåt. Min kära svårdotter har, helt ovetandes förstås, utsatt sin mamma för prövningar...

Tack till er alla som inte avslöjat min överraskning och Bamsetack till mormor och morfar som inte bara varit tysta utan också hämtade mig på Sturup och levererade mig fram till dörren! Och tack för fikat!
Kramar från Norrvidinge

2 kommentarer:

  1. Skulle velat vara med och se.

    SvaraRadera
  2. Så bra att allt hemlighetsmakeri funkade...stackars Abbe !...pojken kan ju få men för livet av en sån chock, ha ha. Skojade bara, må så gott i södern.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!