fredag 29 oktober 2010

Lycka, vafalls?

I NSD 23/10 var ett repotage om Bob Hansson, en av årets sommarpratare. Idag är Bob författare, något han tidigare bara drömde om. Citat från artikeln:

 "Att lyckan är där borta, det är materialisternas bild av lycka. Min fantasi var inget slutmål, utan en början. Nu använder jag den verktygslådan jag drömde om. Lyckan är ingen ändhållplats, utan en ganska bra början." 

Jag gillar vissa citat som handlar om bra, fina, varma, roliga saker. Citatet ovan platsar i mitt gillande, särskilt sista meningen. Känns hoppfull...

Köpte en ny stor, lila  morgonrock igår på tjejkvällen = lycka! Och om den morgonrocken är början, vad kommer sedan då? Kan ju bara bli bättre! 
Och snart kommer tulpanerna!


1 kommentar:

  1. Ann-sofi Andersson29 oktober, 2010 22:57

    Älskar Bob Hansson...har läst hans bok när han åkte till indien för att hitta sig själv och meningen med livet...en underbar bok som rekomenderas....
    Ann-sofi

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad eller två!
Det är lättare att kommentera nu, prova!